Veckans uppdrag - Hur gick det?

Ja, kära läsare och lyssnare! Många av er kommer säkert ihåg det uppdrag som jag, Emil, fick förra veckan. Mitt uppdrag var att muntra upp 5 stycken medmänniskor med en godisklubba. Uppdraget i stort var lyckat, även om vissa i redaktionen ställde sig undrande om hur ledsna människorna som jag valt egentligen var. Men här följer en kort rapportering av mitt uppdrag:

Tjejen med chipsen!
Jag vandrade genom eko-parken, och precis när jag kommer upp vid rackarberget så ser jag en tjej så med en påse chips i handen. Tjejen, som var i ~20 års åldern, såg ut att vänta på någon. Perfekt läge för att käka klubba på tänkte jag, det gör ju att tiden går lite snabbare - alltså man blir glad. Jag gled upp och sedan följde konversationen något sådant här:

Emil: Hej, skulle jag kunna få störa en liten stund?
Tjejen med chipsen: Javisst, vill du ha chips?
Emil: Nej tack, men jag kan bjuda på en klubba om du vill?
Tjejen med chipsen: Ja, vad härligt!

Dialogen följdes av att vi tog en bild, sedan var vi båda lite gladare när vi skildes åt.

Tjejen med chipsen


Kidsen
Senare på dagen gled jag återigen omkring i eko-parken. Då stötte jag på några kids som var ute och utförde någon foto-uppgift för skolan. Det lät på 2 av kidsen som att det inte var särskilt kul, medan det tredje kidet (förmodligen en plugghäst) som var fantastiskt nöjd med uppgiften men mer ledsen över vädret. Så jag tog mitt ansvar och bjöd dem på en varsin klubba, detta var tydligen fett med nice!



Kidsen



Den flitige studenten
Till sist gav jag mig in på ekonomikum och träffade ganska snart en uppgiven student. Plugget var mycket, och inspirationen var låg. Jag kände igen mig mycket i denna student. Det var inget annat att göra, vi avnjöt en varsin klubba över ett par ord. Efter detta var vi nog båda lite gladare, och förhoppningsvis så orkar vi båda hugga tag i våra studier!

Den flitige studenten!




Det var mitt uppdrag, och jag fick godkänt av redaktionen. Så jag kan stoltsera med att ha genomfört programmets första lyckade uppdrag. Det kanske skall föras till protokollet att jag fick programhistoriens enklaste uppdrag hittills med, men ändå!

 

Det var allt för mig!

Emil Espes


Kommentarer
Postat av: Johanna

Heja dig!

Så himla trevligt att bli upphittad av en kille som dig och bli uppmuntrad med en äkta dumleklubba :)

2010-10-14 @ 20:28:28
Postat av: Lars Holm

Jag är tämligen förtjust i detta inlägg. Ett sådant härligt initiativ. Detta ger mig inspiration till att måla en glad akvarell, med mycket gult och kanske en del grönt!



Tack för glädjen!

2010-10-15 @ 00:40:03
URL: http://larsholm.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0