Vad är grejen med flygplansmat...

....undrade vår fantastiske ståuppare Emil (obs inte redaktionsEmil, ståuppEmil)
i förra programmet och det kan man ju verkligen undra.
Ännu roligare blev det när han försökte sig på en liten
analys eller, jaa..., låt oss säga alternativ översättning av ordet Cockpit, med en
fantastisk punchline - vilken kille!
smarrigt va....eller?


Själv undrar jag vad grejen är med att lägga på kostnader i efterhand?
Man sitter och ska boka sig en flygbiljett, löjligt exalterad ropar man på sin
kära kombo (kompis-sambo för er som är nya med begreppet) att Nu du, nu har
jag snokat rätt på den värdaste biljetten -99pix!
Bara för att en minut senare bli nedslagen i sulorna när man inser att det kostar
300spänn att ta med sig en väska.
Jag vet, inget nytt under solen, men varför lär man sig aldrig? Lika besviken varje gång!!
Och på tal om Kombo - vad är dealen med det?
Jag har en teori, kanske gåtans lösning faktiskt. Men den kommer jag hålla lite på
och presentera senare idag. Tills dess vill vi även gärna höra din teori, vad tror du?


stor kram i höstsolen
//Öster om Eterns egen Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0