Kombo - den rafflande upplösningen!!


Nåå, hur har det gått för er? Har ni gnuggat geniknölarna och verkligen
klurat på vad dealen med begreppet Kombo är?
Det har ni nog allt - det tror jag nog.
Och nu ska ni inte behöva hållas på sträckbänken längre!!

Kombo är ett sammansatt ord av delarna Kompis och bo
som sambo alltså.
Så varför säger man helt enkelt inte sambo?

Jo, det ska jag berätta för er.
Att vara kombo är att bo med en kompis, alltså inte en pojk-/flickvän.
Säger man att man är sambo kan det alltså antas att man bor med
pojk-/flickvän, och som singel är ju inte detta något man vill utsättas för.

Man vill ju liksom visa att man är på marknaden, att man håller dörrarna
öppna så att säga!

Därför instiftades ordet Kombo!

Fördelarna med ordet är tydliga:
1. Kombo uttrycker att man har en intressant boendesituation. Man är social, man är rolig och man är festlig! Ett så kallat hett ämne å marknaden med andra ord!
2. Kombo signalerar att jag är ett hett ämne på marknaden, inte bunden till tråkiga hemmakvällar och så vidare.
3. Kombo är ett nytt spännande begrepp, genom att använda det uttrycker jag alltså att jag är hipp, hänger med i svängen så att säga - alltså är jag hett ämne på marknaden

Sådär ja, då var det utrett och det återstår bara för mig att ta av hatten och buga
till den vitsiga och kreativa (troligtvis) singel som myntat detta uttryck!

Jag med min fantastiska Kombo Anna - Se själva så festligt!


Tack!

Öster om Eterns egen Lisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0